تقي‌پور :
ماهواره بومی"فجر"تا پایان سال به فضا پرتاب می شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: ماهواره بومی فجر تا پایان سال جاری به فضا پرتاب خواهد شد؛با افزایش ظرفیت پهنای باند درپی زمینه‌سازی برای تسهیل اجرای طرح دور کاری هستیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ماهواره بومی فجر تا پایان سال جاری به فضا پرتاب خواهد شد.

به گزارش یزدفردا  به نقل از مهر، رضا تقی‌پور،وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در خصوص زمان احتمالی پرتاب ماهواره بومی فجر گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، ماهواره بومی فجر تا پایان سال جاری به فضا پرتاب خواهد شد.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها تعرفه مکالمات تلفن تغییر خواهد کرد، تصریح کرد: هیچ افزایشی در حق‌المکالمه، به ویژه در حوزه موبایل نداشته‌ایم و حتی بسیاری از اپراتورهای تلفن همراه با طراحی جداول جدید، امکان بهره‌مندی مشترکان خود از تخفیف‌های ویژه را فراهم کرده‌اند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین با تاکید بر اینکه افزایش ظرفیت پهنای باند داخل کشور، اولویت جاری ما است، یاد‌آور شد: با توجه به تصمیمات دولت در راستای گسترش خدمات دولت الکترونیک، به دنبال افزایش ظرفیت پهنای باند داخل کشور هستیم تا نیازها به خدمات دولت الکترونیک را پاسخگو باشیم.

تقی‌پور ادامه داد: طرح دورکاری دولت به عنوان تصمیم بزرگ مدیریتی است که می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند بنابراین با افزایش ظرفیت پهنای باند درپی زمینه‌سازی برای تسهیل اجرای این تصمیم هستیم.

وی ظرفیت پهنای باند داخل کشور را 50 گیگابایت بر ثانیه عنوان و خاطرنشان کرد: توزیع این ظرفیت به‌طور متوازن بین استان‌های مختلف کشور در دستور کار این وزارتخانه است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان گفت که هم‌اکنون بیشترین تمرکز توزیع این ظرفیت در تهران است، به‌گونه‌ای که بیش از 35 درصد ظرفیت فقط در تهران متمرکز شده است و ما در تلاش هستیم که با توسعه شبکه و برقراری ارتباط سرتاسری، پهنای باند را در سایر نقاط کشور بیشتر کنیم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا